INCONSCIÈNCIA CONSCIENT O REALISME INTERIOR. PROJECTE DE TROBADA AMB EL CINEASTA ANTONI PADRÓS

Amb aquest seminari iniciem un nou format que ens permetrà habitar diversos espais, més enllà de l’aula, en circumstàncies diverses i quasi improvisades.   

En aquest seminari parlarem de moltes coses: sobre el “Work in Progress” i el seu comportament a l’hora de rodar, el grau d’improvisació possible i la precisió dels resultats quan malgrat tot, la trama coincideix i les imatges se situen buscant coincidències de llenguatge i fan del contingut un despropòsit brillant. Quan es manipulen les imatges gairebé tot pot ser possible i, si ens exigim rigor, els resultats segur que coincideixen en un grau d’experimentació satisfactori.

Cinema revolucionari, en definitiva, és anar a contracorrent, saltar-se conceptes formals adquirits, que restringeixen llibertats individuals… i moltes més ofertes a discutir si hi ha veritable passió pel cinema.

El seminari tindrà lloc a casa d’Antoni Padrós, a Terrassa.

13112471_10209598219694673_2073547201_o

 Els temes a tractar partiran de la projecció de l’última peça del cineasta “L’Home Precís” 2013 HD-CAM color i b/n, durada: 30′ minuts.

Captura de pantalla 2012-08-31 a la(s) 22.48.55 copia 2.jpg

Biografia d’Antoni Padrós (Terrassa, 1940) és un cineasta català underground, autor d’una obra subversiva, irònica i iconoclasta. Va començar a pintar als inicis dels anys seixanta. El 1966 exposa una selecció d’obres a la Sala Gaspar de Barcelona i, el 1967,  participa en la IX Biennal de São Paulo. La seva pintura projecta una mirada sardònica, obertament polèmica, sobre la incipient societat de consum (som als anys del desarrollismo), i estableix un diàleg ideal a distància amb els mestres del pop-art. Mentre treballava a la banca i es dedicava a la pintura, el 1968 va assistir a uns cursos a l’escola de cinema Aixelà i va començar a fer pel.lícules, primer en súper-8 – Pim, pam, pum, revolución (1970), Ice Cream (1970), Swedenborg (1971) i Els porcs (1972)-, totes protagonitzades per Rosa Morata, la seva actriu fetitxe, i després en 16 mm – Lock-Out (1972) i Shirley Temple Story (1976)-, que van obtenir premis en festivals internacionals, però mai no es van estrenar a Espanya. 

Destinat a: professionals del cinema, estudiants de cinema i comunicació audiovisual,  estudiant de belles arts, artistes visuals.

Data: dissabte 16 de setembre

Horari: d’11:00h a 18:00h

Hores lectives: 6h

Preu: 35€

Lloc i desplaçament: el viatge amb tren està inclòs en la quota d’inscripció. Quan es tanqui el grup es donaran més detalls sobre la ubicació, punt de trobada a Barcelona i horari de sortida. 

Aforament limitat: 12 assistents

Inscripcions: info.birdienumnum@gmail.com

Descomptes: reducció del 10% para inscrits en algun dels nostres seminaris anteriors

 

Anuncios